استدیو تیپس

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی


بدن انسان روزانه به مقدار معینی ویتامین ها و مواد مغذی نیاز دارد. محققان معجونی کشف کردند که تمام مواد مغذی ای که بدن انسان به آنها نیاز دارد را تامین میکند. هنوز در مورد شیمیایی یا غیر شیمیایی بودن این نوشیدنی جادویی تردید وجود دارد.

نوشیدنی جادویی

راب راینهارت، مخترع این نوشیدنی جادویی که آن را «پایان غذاها» می‌خواند، مدعی است که ابداع وی حاوی تمامی مواد مغذی
مورد نیاز انسان برای رشد و حیات است.
نوشیدنی Soylent برای ۳۰ هزار مشتری ابتدایی در بسته‌بندی سفید رنگ ارائه شد که حاوی کیسه‌های پودر و ظروف کوچک
روغن بودند.

نوشیدنی جادویی

نوشیدنی جادویی برای سلامتی

ترکیب این دو ماده با آب به کاربران ۲۰۰۰ کالری به شکل مایع ارائه می‌کرد(dot) سازندگان مدعی هستند که چربی‌های
اساسی این نوشیدنی از روغن کانولا، کربوهیدارت آن از افزودنیهای خوراکی موسوم به مالتودکسترین و آرد جو بدست آمده و
در نهایت پروتئین آن توسط برنج تامین می‌شود.

ویتامینها، مواد معدنی و روغنهای غنی نیز به این مخلوط اضافه شده‌اند.
راینهارت ۲۵ ساله این نوشیدنی را خوشمزه خوانده و غذاهای جامد سنتی
را به عنوان سوخت فسیلی انرژی انسانی توصیف
کرده است.

اگرچه دانشمندان در این مورد تردید خود را ابراز کرده‌اند(dot) اشلی بلکشو،
استاد عصب شناسی روده دانشگاه لندن در کوئین
ماری اظهار کرد، همه نشانه‌های مواد شیمیایی گیاهی مانند لیکوپن که در
گوجه‌فرنگی یافت می‌شود، در نوشیدنی ابداعی راینهارت غایب
هستند.
به گفته وی، این عناصر اغلب در گیاهان یافت شده و بسیاری از آنها اخیرا درک شده‌اند.
برای مثال لیکوپن با سطوح پایین‌تر سرطان پروستات مرتبط است.

خوب است مواد مغذی ضروری برای بدن  را بشناسید

رژیم غذایی استاندارد امریکایی، که به DAS موسوم می‌باشد، به عنوان یک رژیم غذایی بسیار تاسف‌بار شناخته شده است. حدودا ۱۰۰ سال است که اکثر آمریکایی‌ها از خوردن وعده‌های غذایی معمولی و خانگی امتناع می‌ورزند ( حتی پیش از آنکه غذاهای فرآوری‌ شده‌ای که ما امروزه در قفسه‌های فروشگاه می‌بینیم، وجود داشته باشند)، و مقدار زیادی از کربوهیرات‌ ساده و قند تصفیه شده مصرف می‌کنند. این تغییر در عادات غذایی، موجب رشد روزافزون بیماری‌های مزمن مرتبط با رژیم غذایی شده است که خود بیانگر بزرگترین علت چاقی مفرط و مرگ آنهاست. خوشبختانه، بهبود این وضعیت می‌تواند بسیار آسان باشد: مصرف هرچه بیشتر میوه‌ها و غذاهای تصفیه نشده، سبزیجات، غلات کامل، و سایر محصولات غذایی که فرآوری کمتری روی آن‌ها صورت گرفته است، کمک کننده است.

برنامه چیست؟

این برنامه غذایی تاسف‌بار که فاقد مواد مغذی ضروریست، می‌تواند به آسانی با خوردن غذاهای سالم‌تر بهبود یابد. میوه‌ها و غذاهای تصفیه شده، سبزیجات، غلات کامل، و سایر محصولات غذایی که کمتر فرآوری شده‌اند، حاوی مقادیر فراوانی آنتی‌‌اکسیدان و مواد مغذی دیگرند. آن‌ها همچنین فاقد شکرهای افزودنی، چربی‌ها، نشاسته یا سدیم هستند. این غذاهای طبیعی و سالم، حاوی مواد مغذی ضروری، مانند پتاسیم و فیبر هستند، که به بدن کمک می‌کنند تا در برابر بیماری‌های مزمن مقاومت نموده، به هضم غذا کمک شایانی کرده، و حتی رشد عضلات و عملکرد فیزیکی بدن را بهبود می‌بخشند.

به گفته‌ی وزارت بهداشت و درمان امریکا، متوسط سرانه‌ی برنامه غذایی آمریکایی‌ها فاقد جذب چنین مواد مغذی مفیدی می‌باشد. به‌علاوه، جذب اندکِ پتاسیم، مواد غذایی فیبردار، کلسیم، و ویتامینD به “نگرانی سلامت عمومی” بدل شده است. اضافه نمودن این مواد مغذی به رژیم غذایی (و اطمینان از مصرف کافی آنها) به بازیابی عضلانی پس از ورزش، بهبود هضم، و به طور کلی حفظ سلامت کمک کند.

نیاز بدن به پتاسیم

نوشیدنی جادویی

نوشیدنی جادویی و مغذی

پتاسیم

چرا ما به پتاسیم احتیاج داریم؟
پتاسیم در زمره‌‌ی مواد مغذیی قرار دارد که به معنای واقعی نمی‌توان بدون آن زندگی کرد (در واقع، پتاسیم باعث ضربان قلبمان می‌شود). افزایش مصرف پتاسیم با کاهش خطر ابتلا به فشار خون، پوکی استخوان، همچنین دیابت و بیماری‌های قلبی مرتبط است. همچنین بدن برای کمک به تنظیم تعادل آب بدن، کنترل سیستم عصبی و عملکرد صحیح عضلاتمان به پتاسیم نیاز دارد. عدم مصرف پتاسیم به اندازه کافی می‌تواند عواقب بسیار ناگواری مانند گرفتگی عضلانی، یبوست، و خستگی مفرط در پی داشته باشد.

چگونه پتاسیم کافی جذب کنیم:
یک عدد سیب‌زمینی پخته‌ی کوچک با پوست (۷٣۸ میلی‌گرم)، یک عدد موز متوسط (۴۲۲میلی‌گرم)، یک فنجان اسفناج پخته (۷۴٠میلی‌گرم)، ½ فنجان چغندر پخته (۲۵۹میلی‌گرم)

با این دستور غنی از پتاسیم را امتحان کنید: مخلوط ½ آب هویج (۴۴٣میلی‌گرم)، ½ فنجان آب پرتقال (۲۴۸میلی‌گرم)، یک عدد موز متوسط (۴۲۲میلی‌گرم)، و ½ فنجان یخ، برای یک میان‌وعده‌ی مختصر یا صبحانه شامل ۱۰۱۴ میلی‌گرم پتاسیم (و میزان مناسبی ویتامین ‌c).

فیبر مورد نیاز بدن

چر ا به فیبر نیازمندیم:
فیبر کربوهیدراتی غیر قابل هضم است که در تمام بدن ما حرکت می‌کند، به هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک می‌کند، هم‌‌چنین به ‌طور بالقوه موجب کاهش سطح کلسترول می‌شود. دو نوع فیبر در رژیم‌غذایی وجود دارد: فیبر محلول که قادر به کاهش سطح گلوکز و کلسترول خون می‌باشد، درحالی ‌که فیبر نامحلول که کمک می‌کند تا حرکت غذا از طریق دستگاه گوارش به درستی انجام شود. مصرف فیبر محلول به اندازه کافی (موجود در جو، لوبیا، عدس، و بعضی از میوه‌ها) می‌تواند خطر ابتلا به سکته مغزی و دیابت نوع ۲ را کاهش دهد، و از عروق حفاظت ‌کند، درحالی‌که مصرف فیبر نامحلول (گندم، برنج قهوه‌ای، حبوبات، سبزیجات) به درمان مشکلات گوارشی کمک شایانی می‌نماید.

چگونه فیبر بدن را تامین کنیم:
½ فنجان نخود سیاه (۶.۱ گرم)، یک عدد گلابی متوسط (۵.۵ گرم)، ½ فنجان تمشک سیاه (۴گرم)، یک عدد سیب‌زمینی شیرین پخته با پوست (۳.۸گرم)

این دستور غذایی غنی از فیبر را برای وعده ناهار امتحان کنید: ½ فنجان کنگر فرنگی کبابی (۷.۲ گرم)، ½ فنجان کلم بروکسل (۲ گرم)، و ¼ فنجان هویج خرد شده (۱.۴ گرم) برای یک وعده غذایی خوشمزه که تقریبا نیمی از میزان فیبر مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند. یا دستورهای غذایی دیگر با فیبر بالا را امتحان کنید.

کلسیم مورد نیاز بدن

چرا به کلسیم نیاز داریم:
کلسیم ماده مغذی مهمیست که به حفظ سلامت استخوان‌ها، انتقال‌های عصبی و عدم لخته شدن خون کمک می‌کند. بدن ما برای عملکرد صحیح نیازمند مقدار زیادی کلسیم است(کلسیم بیشترین ماده معدنی در بدن است)، اما بدن ما به طور طبیعی این عنصر را تولید نمی‌کند، این بدان معناست که ما نیاز داریم آن را از مواد غذایی (و مکمل‌ها) دریافت کنیم. عدم دریافت کلسیم کافی می‌تواند به افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی استخوان منجر شود.

آیا تمایل دارید کلسیم بیشتری در رژیم غذایی خود دریافت کنید؟ یک املت با دو عدد تخم مرغ بزرگ (۵۶ میلی‌گرم)، یک تکه پنیر (۲٠۹میلی‌گرم)، و ¼ فنجان کلم پیچ (۲۵ میلی‌گرم) را امتحان کنید.

دریچه خبر و مجله سلامت

امکان نظر دهی وجود ندارد.