استدیو تیپس

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی


تصویری از یک خودرو با ظاهری متفاوت و عجیب در اردبیل

پراید همان مزدا 121 است که ابتدا در ژاپن تولید شد ارتباط کاری فشرده مزدا و فورد سبب شد طی چند ماه مزدا 121 با نام فورد فستیوا در آمریکای شمالی تولید شود.

تصویری از خودروی پراید با ظاهری متفاوت در اردبیل.در ادامه عکس های خودرویی با ظاهر متفاوت را ببینید.

خودرویی با ظاهر متفاوت

خودرویی با ظاهر متفاوت

خودرویی با ظاهر متفاوت در اردبیل

درباره پراید بیشتر بدانید

پراید کره ای از ژاپن آمد

اگر فکر می کنید پراید از کره آمده سخت در اشتباه هستید اگر کمی اطلاعات خودرویی
شما بیشتر است و فکر می کنید پراید در شرکت فورد تولید می شده کمی
به واقعیت نزدیک شده اید ولی باز این همه حقیقت نیست.

پراید همان مزدا ۱۲۱ است که ابتدا در ژاپن تولید شد ارتباط کاری فشرده مزدا و فورد سبب شد
طی چند ماه مزدا ۱۲۱ با نام فورد فستیوا در آمریکای شمالی تولید شود. در آن زمان آمریکای
شمالی، استرالیا و ژاپن بازارهای اصلی این خودرو ارزان قیمت دانشجویی بودند آمریکا کشوری است
که در آن بیشتر مردم از ۱۶ سالگی رانندگی می کند و خیلی ها هم چندین ماشین دارند البته داشتن
یک خودرو صفر برای یک دانشجو کمی سخت است و شاید در دهه ۸۰ میلادی کمی رویایی بود
اما فورد فستیوا در آن سال ها این رویا را به واقعیت تبدیل کرد .

فورد فستیوا در سال ۱۹۸۶ در آمریکا تولید می شد. ولی با وجود استقبال زیاد به دلیل ایراد
سازمان امنیت بزرگراه های آمریکا جلوی تولید خودرو گرفته شد در آن سال این خودرو نا امن ترین
خودرو آمریکا شناخته شد. تولید این خودرودر از سال ۱۹۸۷ از آمریکا به کیا موتورز رسید .
و تولید این خودرو در کشور کره و در کیا موتورز ادامه یافت.

در حالی که تازه کیا موتور شروع به تولید خودرو کرده بود. مزدا ۱۲۱ چهره جدیدی به خود گرفت
تا کمی انتقاد ایمن نبودن از این مدل برداشته شود. تولید مزدا با این کد در سه مدل دیگر و تا سال ۲۰۰۲ ادامه یافت.

خودرویی با ظاهر متفاوت

پراید

ورود پراید از کره به ایران

مدتی گذشت و بزرگترین معامله کیا موتورز در آن سال ها انجام گرفت و پراید از کره به ایران آمد
اوایل دهه ۷۰ شمسی بود که پراید به ایران آمد و ظرف مدت ۲۰ سال کاملا داخلی شد
پس از آنکه تولید پراید در کره و در سال ۲۰۰۰ هزار پایان یافت و کیا ریو جایگزین این خودرو شد
لیسانس این محصول هم کاملا به سایپا رسید. این خودرو با وجود اینکه به ایران رسیده هنوز هم
شرکت های کره ای از پرایدی که در ایران تولید میشود درآمد دارند و از این راه سالانه میلیون های
دلار پول بابت خدمات مهندسی به شرکت های کره ای می رسد.

چه کسی می تواند جلوی تولید پراید را بگیرد ؟

تولید پراید قرار بود پس از خروج پیکان به آرامی متوقف شود و با ورود محصول تندر ۹۰ ،این خودرو جایگزین
پراید و پیکان شود اما با توقف تولید پیکان و تاخیر در تولید تندر ۹۰ ،تیراژ پراید سرسام آور بالا رفت
و به عدد سالانه بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه یعنی حدود نیمی از تولیدات صنعت خودرو ایران رسید
پول پراید سود سرشاری را نصیب سهام داران کرد و سایپا را پس از شرکت های نفتی به عنوان
یکی از قوی ترین شرکت های ایران بدل کرد. با افزایش تولید، کیفیت پراید دچار کاهش شد
و میزان مرگ میر با این خودرو هم افزایش یافت هیچ کس جلودار این قاتل خاموش نبود
تا طی دو سال فشار برای توقف تولید این خودرو بالا گرفت و در نهایت در سال ۱۳۸۹ سایپا
یا باید جلوی تولید این خودرو را می گرفت یا آنرا اصلاح می کرد.
مشرق نیوز و خبرآنلاین

امکان نظر دهی وجود ندارد.