استدیو تیپس

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی


بهاره رهنما و همسرش تعطیلات نوروزی را به قزوین سفر کردند.در ادامه تیپ بهاره رهنما و همسرش را ببینید.

تیپ بهاره رهنما

تیپ بهاره رهنما

تیپ بهاره رهنما و همسرش

بیشتر بدانید:طغیان بهاره رهنما با طنزی تلخ و گزنده علیه خشونت و سنگدلی مردانه
بهاره رهنما نوشت:

و البته اونا هم که میگن هجده بار و چهل و هشت بار عاشق شدیم که بیشترشونم
آقایوننکه همچین قابلیت غریبی خدا بهشون اعطا کرده برام قابل درک نیستن
یا شاید تو درک مفهوم کلمه عشق خیلی فرق داریم.

گفتنی ست پیش از این رامبد جوان در پاسخ به سوال مهران مدیری درباره عاشق
شدن,گفته بوده که زیاد عاشق شده است. و مهران مدیری
در دورهمی بارها اظهار داشته است که هجده بار عاشق شده است.

تیپ بهاره رهنما

بهاره رهنما

توئیتر بهاره رهنما درباره زیاد عاشق شدن

«چشم هایی که مال توست» از زن می گوید و از عشق و از رنج؛ رنجی که مثل یوغیبر
گردن ظریف زنان این سرزمین از دیرباز تاکنون آویخته شده است. نثری روان با طنزی تلخ
و گزندهدر درون که خود طغیانی است بر خشونت و سنگدلی مردانه این روزهای جهان… بانو
بهاره رهنما مانند خنیاگری،از عمیق ترین احساسات زنانه، روایتی امروزی از مفهوم عشق به
مسلخ رفته را داستان سرایی می کندو بحق که داستان سرایی یکی از خاستگاه های تئاتر است.
بازیگر هنرمندی که در این قرن صنعتی و سرعتدر اتفاقات که تنها مختص کشور ما نیست
و جهان را فراگرفته، بنا دارد عشق گمشده را فریاد کند…

تئاتر واژه ای یونانی به معنای به چیزی نگاه کردن است و بانو بهاره رهنما تماشاگر را خارج
از زمانو جغرافیا به نگاه کردن واقعیتی تلخ از زندگی امروز انسان و روح حساس و ظریف زنانه
فرامی خواند.یکی از عناصر اصلی تئاتر شاید این باشد که انسان دوست دارد به اتفاقاتی که
خارج از میل و اراده اوستتسلط داشته باشد و زن مونولوگ گوی نمایش نیز در چنین تلاشی است،
با یادداشت ها و احساساتروزمره خویش که مخاطب را به یاد احساسات درونی سیمون دوبووار و
مارگریت دوراس می اندازد.با وجود آثار گوناگون نمایشی که این روزها، دارای ضعف؛ چه در محتوا
و چه در فرم هستند و از غلامحسین ساعدی، بهرام بیضایی و اکبر رادی که بگذریم، نمایش نویس مطرحی غیر از اینان نداریم.

تلاش داوود میر باقری

هرچند تلاش داوود میرباقری، محمد رحمانیان و محمد چرمشیر چشمگیر است،
اما بهاره رهنمادر این نمایش نامه، به مثابه زن بازیگر هنرمند، نقطه عطفی بر حضور زنان
در نمایش ایرانی؛ از آزاده رومی،خنیاگر دوره ساسانی و گردیه تاکنون است.

گویی او نمایش را برای تربیت توده و آشناکردن مردان جامعه با دردها و احساساتزنانه و
شرایط بغرنج زن در جامعه و خانواده و منزلت اجتماعی زن در نظر گرفته است و در این
دنیای خشونتعلیه زنان احقاق حقوق زنان را دنبال می کند. هرچند مخاطبی که آثار بانو
رهنما را دنبال می کند،محتوا و شکل اثر را واقع گرا می داند، اما اثر «چشم هایی که مال توست»،

در مکتب مدرنبا گستره متنوعی از سبک های نمایشی نوشته شده است که توضیح آن خارج از این مقال است،
اما هر اثری عاری از نقص نیست و به نظر نگارنده، طراحی صحنه می توانست مانند تسلسل عشقدر قصه،
دایره وار طراحی شود و از آینه و سایه، در این چرخش روزهای تلخ زن استفاده کرد، اما بدون شک
بعد از رابعه و اعتصامی و فروغ، بانو بهاره رهنما نقطه عطفی بر حضور زن در جامعه
ایران امروز است که تاریخ در آینده بیشتر درباره او خواهد گفت…

الف و روزنامه شرق

امکان نظر دهی وجود ندارد.