استدیو تیپس

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی


غذا خوردن یک نیاز ضروری بدن است اما اینکه چه غذایی میخوریم و به چه طریق آن را مصرف میکنیم خیلی مهم است. استفاده از غذاهای سرخ کردنی یکی از بدترین عادت های بد غذایی ماست که در جامعه امروزی با توجه به کمبود وقت و مشغله کاری افراد خوردن غذاهای سرخ شده بسیار رواج پیدا کرده است .

عادت های بد غذایی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و متخصص رژیم درمانی و تغذیه گفت: سرخ کردن و آبکش کردن برنج،
۲ عادت بد غذایی در سفره ایرانی است که سلامت شهروندان را به خطر انداخته است؛ از این رو باید
کوشید که آنها را در سال ۹۶ کنار گذاشت.

عادت های بد غذایی

عادت های بد غذایی که باید ترک شود

دکتر موسی صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بیشتر مردم به رفتارهای نادرست در پخت
غذا در سفره غذایی ایرانی که بیشترین آسیب را به سلامتی خود و خانواده وارد می سازد، عادت کرده اند.وی
اظهار کرد: مردم به این رفتارهای غذایی بسیار خطرناک وابستگی ذهنی پیدا کرده اند و حاضر نیستند به هیچ قیمتی
از آنها دست بردارند

سرخ کردن غذا یکی از رفتار های نادرست

این متخصص رژیم درمانی بیان کرد : مردم ایران برای حفظ این رفتارهای خطرناک و نابخردانه، حاضر
هستند سلامتی خود و فرزندانمان را فدا کنند.وی ادامه داد: سرخ کردن غذا یکی از این رفتار های نادرست است،
بسیاری از مردم فکر می کنند خوشمزه یعنی سرخ شده و تا غذایی سرخ نکنند راضی نمی شوند.

صالحی افزود: در حالی که سرخ کردن یعنی نابود کردن غذا، تولید آکریل آمین و هیدرو سیکلیک آمین؛
سرخ کردن همه ارزش غذایی
را از بین می برد و ترکیبات سرطان زا بجا می گذارد.وی بیان کرد: سرخ کردن مصرف روغن را در
کشور بالا می برد، کشور ما مجبور می شود میلیون ها تن روغن پالم وارد کند، تف دادن تا آنجا
که رنگ پیاز عوض نشود و با ادویه هایی مثل گشنیز، آویشن، بابونه، رازیانه، دارچین و زیره غذا را خوشمزه
کردن مجاز است و دست همه این شرکت های واردات روغن را از دامن سلامتی مردم کوتاه خواهد کرد.

آب کش کردن برنج از عادت های بد غذایی

این متخصص رژیم درمانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهارداشت:
آب کش کردن برنج سفید دیگر عادت غذایی نادرست
در سفره ایرانی است، ابتدا همه مواد ارزشمند غذایی را در آسیاب از برنج می گیرند و با ناباوری، برای
از بین بردن آخرین ذرات ویتامین برنج را می جوشانند و آب کش می کنند.صالحی ادامه داد: به راستی آیا
مردمی که با سرخ کردن و آب کش کردن همه خاصیت غذا را نابود می کنند، به سلامتی خود فکر
می کنند؟وی در پاسخ به این سوال که فرق پروتئین گیاهی و حیوانی و میزان مورد نیاز آن برای بدن
نیز گفت : بدن ما به پروتیین احتیاج ندارد، بدن ما به ۲۰ اسید آمینه نیاز دارد.

مصرف پروتئین حیوانی و گیاهی

پروتئین حیوانی و گیاهی ماموریت رساندن این ۲۰ اسید به خون را دارند؛ مخلوط غلات و حبوبات و مغزها و
جوانه ها همه این ۲۰ اسید آمینه را به خون می رسانند.این متخصص رژیم درمانی ادامه داد:اگر پروتئین گیاهی مانند
غلات و حبوبات با هم خورده شوند ۲۰ اسید آمینه را بدون کلسترول و بدون چربی مضر به خون می
رسانند، اما پروتئین حیوانی همین ۲۰ اسید آمینه را با کلسترول و اسید چرب اشباع و آلودگی های انگلی و
میکروبی به خون می رسانند.صالحی ادامه داد: اگر غذای چرب با ویتامین های گروه B همراه باشند تبدیل به انرژی
می شود، اما اگر فاقد ویتامین های B1، B2، B3 باشند به شکل چربی ذخیره می شوند.

اگر مغز بادام بخورید حتما به انرژی تبدیل می شود ولی اگر روغن بادام بخورید معلوم نیست به انرژی تبدیل
شود، زیرا معلوم نیست با وضع تغذیه بد هموطنان که نان و برنج سفید می خورند، ذخیره ویتامین B داشته
باشند که بدن با استفاده از ذخیره این ویتامین، مولکولهای روغن را به انرژی تبدیل کند.این عضو هیات علمی دانشگاه
علوم پزشکی شیراز گفت: باید روغن هیچ دانه ای را نگیریم؛ هر دانه ای برای تبدیل روغن آن به انرژی
نیازمند ویتامین است که در دانه روغن یافت نمی شود.

بد نیست عادت های بد پس از خوردن غذا را بدانید
عادت های بد غذایی

ترک عادت های بد غذایی

بسیاری از مردم پس از خوردن غذا عادت های نامناسبی دارند که تاثیر منفی بر سلامتی آنها به جامی گذارد.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این عادت ها شامل خوابیدن، استعمال دخانیات، استحمامف خوردن میوه ، نوشیدن چای و ورزش است.

خوابیدن
استراحت پس از غذا باعث می شود معده به شکل مفرط غذا را بسوزاند که باعث احساس عدم راحتی و خواب نامنظم می شود لذا بکوشید برای جلوگیری از این مشکل حداقل یک ساعت بعد از غذا خوردن نخوابید.

دخانیات
بدن پس از صرف غذا باید آن را به خوبی هضم کند؛ اما نیکوتین دخانیات باعث تخریب اکسیژن لازم برای هضم شده و سبب خواهد شد بدن مواد سرطان زای بیشتری را جذب کند.

استحمام
درجه حرارت بدن پس از صرف غذا تغییر می کند که در صورت استحمام به خاطر تغییر بیشتر دمای بدن مقدار کمتری خون برای هضم به طرف معده جاری شده و این موضوع کندی هضم یا غیر فعال شدن معده را در پی خواهد داشت.

خوردن میوه
میوه برای هضمن به آنزیم های مختلف نیازدارد لذا بهتر است که هنگام خوردن میوه معده خالی باشد تا بدن بیشترین مقدار، ویتامین را جذب کند.

نوشیدن چای

نوشیدن چای پس از غذا مانع جذب آهن لازم توسط بدن می شود لذا بهتر آن است که چای یک ساعت پس از صرف غذا نوشیده شود.

تمرین های ورزشی
تمرین های ورزشی باید قبل از غذا و با معده خالی است چون ورزش پس از غذا باعث امراضی مانند معده درد، سوزش معده و حالت تهوع می شود.

سلامت نیوز و العالم

امکان نظر دهی وجود ندارد.