استدیو تیپس

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی


مصرف خودسرانه مُسکن ها و آرام بخش ها از عوارض بالایی برخوردار است و در صورت نیاز برای مصرف آنها حتما باید با پزشک خود مشورت کنید. همچنین یک نکته مهم درباره مصرف مُسکن ها و آرام بخش ها این است که به هیچ وجه نباید این دو نوع قرص را با هم مصرف کرد.

مُسکن ها

طبق نتایج یک مطالعه، مصرف همزمان مُسکن ها و داروهای آرام بخش متداول برای اضطراب و خواب بسیار مرگبار است.

به گفته محققان دانشگاه استنفورد کالیفرنیا، زمانیکه بیماران داروهای آرام بخش حاوی بنزودیازپین ها نظیر زاناکس، کلونوپین یا والیوم را
هراه با مُسکن های حاوی مخدر مثل اوکسی کونتین، پرکوست و ویکودین مصرف می کنند، این ترکیب موجب پایین آمدن
آستانه اووردوز می شود.

مُسکن ها

مُسکن ها و آرام بخش ها

ایجاد حالت اووردوز با مرگ برای مصرف کننده دارو همراه خواهد بود.

در این مطالعه، تیم تحقیق داده های بیش از ۳۰۰ هزار بیمار ۱۸ تا ۶۴ ساله را بررسی کردند.

به گفته اریک سان، سرپرست تیم تحقیق، «لازم نیست بیماران هر دو این داروها را همزمان باهم مصرف کنند چراکه
ترکیب این دو نوع دارو با ایجاد اووردوز کشنده خواهد بود.»

بد نیست با قوی ترین آرام بخش های خوراکی آشنا شوید

غذا ها تاثیرات بسیار زیادی را در روند سلامت شما به عهده دارند. هر ماده غذایی که شما مورد مصرف قرار می دهید تاثیرات متفاوتی را بر عملکرد بدن شما دارد. از جمله خواص برخی مواد غذایی می توان به خاصیت آرام بخش بودن اشاره کرد. استفاده از این مواد غذایی بسیار مفید بوده و مانند دارو های آرام بخش عوارضی را در پی نخواهند داشت. به همین سبب به معرفی برخی از مفید ترین این مواد خوراکی اشاره خواهیم کرد.

برخی از مواد غذایی افسردگی را از شما دور می‌کند، دردهایتان را تسکین می‌دهد و مانند آرام بخش عمل می‌کنند . واقعیت این است که مواد غذایی تأثیر زیادی روی سلامت و آرامش تک ‌تک ما دارد. برای همین توصیه می‌کنیم از این به بعد زمانی که یک درد ناگهانی به سراغ تان می‌آید بی‌ خیال مسکن و آرام‌ بخش شوید و یک فنجان چای، یک عدد هویج یا یک تکه شکلات میل کنید. با ما باشید تا با ۸ ماده‌ غذایی ضد درد و آرام ‌بخش آشنایتان کنیم.

استفاده از مغز های خوراکی

مُسکن ها

قوی ترین آرام بخش های خوراکی

کمبود سلنیوم در بدن باعث اضطراب، افسردگی و خستگی می‌شود. آجیل (مغزها) سرشار از سلنیوم هستند، لذا مصرف مقداری از انواع آن به طور روزانه برای کاهش اضطراب و دل‌آشوب مفید می‌باشد.

دلیل عمده آوردن آن در اینجا، وجود مقدار معتنابهی از منیزیم است، ماده‌ای که تاثیر آرام‌بخش بر ماهیچه‌ها دارد. آرام بودن ماهیچه‌ها نقش اصلی را در تنظیم خواب ایفا می‌کند. پیش از خواب یک مشت بادام یا یک قاشق غذاخوری کره بادام صرف کنید و ببینید چقدر در بخواب رفتن و در خواب نگاهداشتن شما موثر است.

قارچ، ماهی تن و ماهی سالمون نیز حاوی مقادیر مناسبی از سلنیوم هستند. با این وجود، مصرف مغزها را فراموش نکنید.

مصرف لبنیات

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید شیر اثر آرام‌بخش دارد. فقط کافی است شب‌هایی را به یاد آورید که مادرتان شیشه شیر گرمی را در دهان‌تان می‌گذاشت. شیر از آنجایی که حاوی تریپتوفان می‌باشد (تریپتوفان در ساخت سروتونین نقش دارد) باعث تسکین و آرامش مغز می‌شود.سروتونین علاوه بر احساس آرامش، باعث خواب عمیق و راحت هم می‌شود. اگر بدن شما قادر به هضم لاکتوز موجود در شیر نیست، از شیرهای بدون لاکتوز استفاده نمایید.

استفاده از میوه ها و سبزیجات

همان‌طور که می‌دانید کمبود پتاسیم سبب خستگی عضلات، بی‌حوصلگی و ضعف، تندمزاجی و اضطراب می‌شود، اما با مصرف کلم بروکلی می‌توانید مقدار مناسبی از پتاسیم لازم را دریافت کنید. به علاوه، بروکلی سرشار از بتاکاروتن و ویتامین‌های C و E می‌باشد که تقویت سیستم ایمنی بدن را به همراه دارد، لذا مصرف آن در چند وعده طی هفته توصیه می‌گردد. منابع دیگر پتاسیم شامل آووکادو، موز، کلم پیچ، کلم بروکسل، کدوحلوایی، گوجه‌فرنگی و بادمجان هستند.

دستور تهیه یک معجون آرام بخش

مواد لازم :

– گیلاس ۵ ‏تا ۶ ‏عدد

– مموز یک عدد متوسط

– شیرگرم یک پیمانه

– عسل یک ق چ

– جوز هندی یک چهارم ق چ

– دانه کتان یک ق چ

‏- بادام ۴ ‏عدد

‏- پودر کاکائو یک دوم ق چ

روش تهیه :

* کسانی که نمی توانند شیر بخورند می توانند از آب گیلاس یا چای بابونه و سنبل الطیب استفاده کنند

* اگر می خواهید سکته نکنید بهتر است آووکادو بخورید

* آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان است که با انواع بیماری ها مقابله می کند

آرامش را وارد خودتان کنید

مهر و دکتر سلام

امکان نظر دهی وجود ندارد.