استدیو تیپس

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی



نوید حمیدی نمایشنامه‌نویس در گفتگو با خبرنگار استدیو، گفت: به تازگی نمایشنامه «استانبول ۱۹مِی ۲۰۱۲» را توسط انتشارات نظری به چاپ رسانده‌ام که درباره انسان‌های مردد است که تصمیم‌گیری برایشان دشوار است.

وی افزود: داستان این نمایشنامه درباره چند پسر جوان است که به ظاهر در موقعیتی عجیب و به عبارتی فوتبالی گرفتار شده‌اند و این بین، برای رسیدن به خواسته‌هایشان باید نقش آدم‌های دیگری را بازی کنند. به این ترتیب، این چند شخصیت، تبدیل به آدم‌های جدیدی می‌شوند.

این نمایشنامه‌نویس ادامه داد: «استانبول ۱۹مِی ۲۰۱۲» در چند پرده نوشته شده و آدم‌هایش در جست‌وجوی شرایط بهتری هستند. آدم‌های این نمایشنامه، در برزخ تصمیمات نصفه‌نیمه گرفتار شده و برای خلاص شدن از این وضعیت، و همچنین کسب آرامش، پناه به یک دنیای ساختگی و غیرواقعی می‌برند چون در پی شرایط بهتر هستند.

بخشی از نمایشنامه «استانبول ۱۹مِی ۲۰۱۲» به این ترتیب است:

نور می آید.

آهنگ این صحنه، Asche_amp_Spencer-Mahlus_Gardens است و با آغاز صحنه شنیده می‌شود. مازیار تنها، در جلوی صحنه ایستاده و سَرش را پایین گرفته است. به وسیله نور موضعی؛ او را از بقیه صحنه جدا می‌کنیم. هانیه از تاریکی انتهای صحنه به سمت او می‌آید. چند بار به دور او می‌چرخد و مازیار فقط به قدم‌های هانیه نگاه می‌کند و سَرش را بالا نمی‌گیرد، به طوری که انگار در خیالاتش هانیه به دور او می‌چرخد و در فکر او وجود دارد. تمام لحظه‌های او با هانیه برایش تکرار می‌شود و به آن‌ها فکر می‌کند و مطمئن نیست که با هانیه هست یا نه.

استدیواد هراسان داخل صحنه می‌شود و به اطرافش نگاه می‌کند. وقتی مطمئن شده که فقط خودش است به داخل اتاق برمی‌گردد و کیف پول را با خود بیرون می‌برد. مازیار فقط نظاره‌گر کار اوست و نمی‌تواند کاری انجام دهد.

این کتاب به تازگی با ۹۶ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۸ هزار تومان منتشر شده است.

امکان نظر دهی وجود ندارد.