استدیو تیپس

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی


 استفاده از گوشت ارگانیک به دلیل اینکه در مراحل تولید آن از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نشده است و همچنین خوراک دام های مذبور نیز کاملا سالم و بدون هرگونه سموم و آنتی بیوتیک از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. به همین دلیل در این مطلب تفاوت های گوشت ارگانیک و غیرارگانیک را برای شما توضیح میدهیم.

گوشت ارگانیک

از آنجا که گوشت ارگانیک معمولا گران تر از گوشت غیرارگانیک است، ممکن است به این فکر کنید که آیا
این هزینه اضافی واقعا ارزشش را دارد! تفاوتی بین گوشت های ارگانیک و غیر ارگانیک وجود دارد و برای برخی
افراد، گوشت ارگانیک بهترین گزینه است.

گوشت ارگانیک

گوشت ارگانیک گران تر از گوشت غیرارگانیک

گوشت ارگانیک چیست؟

به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، گوشت ارگانیک از حیواناتی به دست می آید که با علوفه ۱۰۰% طبیعی تغذیه
شده اند، به آنها آنتی بیوتیک و هورمون داده نشده و مجاز به چریدن در مراتع باز بوده اند.
مشابه شرایط زندگی طبیعی حیوانات.
علوفه ارگانیک داده شده به این حیوانات در خاکی رشد کرده که عاری از آفت کش ها و کودهای مصنوعی
است.

گوشت غیرارگانیک چیست؟

گوشت غیرارگانیک از نظر مواد مغذی مشابه گوشت ارگانیک است اما ممکن است از حیواناتی که به آنها آنتی بیوتیک
و هورمون داده شده، به دست بیاید.
در حالی که افزودن این مواد لزوما بر ارزش تغذیه ای گوشت اثر نمی گذارد اما برخی از مردم گوشت
ارگانیک را ترجیح می دهند، چرا که هورمون ها و آنتی بیوتیک ها از گوشت غیرارگانیک می توانند وارد بدن
های افرادی شوند که آن را می خورند.

اثرات هورمون های گوشت

بسیاری از مردم به دلایل منطقی، نگران هورمون های موجود در فرآورده های غذایی هستند.
موسسه سیاست تجارت و کشاورزی گزارش می دهد که هورمون های داده شده به احشام گاو در نهایت وارد گوشت
و بدن افرادی می شود که آن گوشت را مصرف می کنند و ممکن است ارتباطی بین هورمون ها در
غذا و افزایش بروز انواع خاصی از سرطان، بیماری های تیروئید، چاقی، دیابت، اندومتریوز، فیبروئید رحم، ناباروری، آسم و آلرژی
وجود داشته باشد.
هورمون ها می توانند در نهایت در خوراک دام در هنگامی که چربی های سایر حیوانات به علوفه های غیرارگانیک
اضافه می شوند، جمع شود.

اثرات آنتی بیوتیک های گوشت بر انسان

با توجه به یک بررسی که در سال ۲۰۱۰ در تحقیقات سم شناسی منتشر شد، حضور آنتی بیوتیک ها در
گوشت غیر آلی نیز یک نگرانی بالقوه است.
نویسندگان این بررسی می گویند که استفاده از آنتی بیوتیک ها در حیوانات خوردنی می تواند گونه های باکتری مقاوم
ایجاد کند که ممکن است برای سلامت انسان مضر باشد و آنتی بیوتیک ها در غذا ممکن است تعداد باکتری
های سالم در روده انسان را بهم بزنند.

تشابهات تغذیه ای

گوشت های ارگانیک و غیر ارگانیک، هر دو غنی از مواد مغذی ضروری هستند.
از جمله پروتئین، آهن، روی، فسفر و ویتامین های B.
هر دو نوع گوشت حاوی مقادیر متفاوتی از چربی های اشباع و غیر اشباع هستند.
بسته به اینکه چه مقدار رگه چربی در گوشت وجود دارد.
برش های بدون چربی از گوشت، پروتئین بالاتر و چربی و کالری کمتری دارند اما خوردن مقدار بیش از حد
از گوشت های پرچرب می تواند به کلسترول خون بالا منجر شود.

جزئیات بیشتر درباره فواید مصرف گوشت ارگانیک
گوشت ارگانیک

فواید مصرف گوشت ارگانیک

امروزه به‌رغم فواید بسیاری که گوشت‌های ارگانیک برای سلامتی بدن دارند تأکید ویژه‌ای برای مصرف این نوع گوشت‌ها از سوی جوامع صورت نمی‌گیرد. Natural news در گزارش اخیر خود به فواید افزودن برخی از این گوشت‌های ارگانیک به رژیم غذایی روزانه اشاره می‌کند. این موارد زمانی معنای ارگانیک می‌دهند که حیواناتی که از اندام‌های آن‌ها برای خوراک استفاده می‌کنیم با علف تغذیه کرده و در مراتع پرورش‌یافته باشند و نه در زمین‌های صنعتی.

زبان: درواقع بیشتر یک ماهیچه است تا اندام اما حاوی درصد بالایی کالری ناشی از چربی است. بخش اعظم آن حاوی ۷۰ درصد اسیدهای چرب است که باعث شده یکی از جذاب‌ترین بخش‌های گاو باشد. همچنین سهولت طبخ آن در دستورهای غذایی مختلف موجب شده که بسیاری از مردم زبان را به گوشت چرخ‌کرده ترجیح می‌دهند.

قلب: بااینکه قلب خوردنی به نظر نمی‌رسد اما مزه خوبی دارد. بسیاری از افراد مزه و بافت آن را با استیک و گوشت سینه مقایسه می‌کنند. قلب منبع غنی آهن، روی، سلنیوم، ویتامین ب ۲، ب ۶، فولیک اسید و ب ۱۲ است. به ویژه سرشار از کوآنزیم کیو ۱۰ است که برای سلامت میتوکندری و تولید انرژی حیاتی است. قلب گاومیش، بوفالو، گوزن و گاو منابع غنی این مواد مغذی هستند. باید بدانیم که قلب چربی زیادی ندارد و کاملاً نرم و ماهیچه‌ای است.

جگر: مغذی‌ترین گوشت ارگانیک متراکم است و حاوی فرم‌های مغذی است که در جای دیگر به‌سختی یافت می‌شود. جگر منبع قوی ویتامین آ و نیز رتیونل است. سه اونس جگر گوساله حاوی حدود ۲۶ هزار و ۹۷۳ واحد بین‌المللی ویتامین آ و جگر مرغ حاوی ۱۵ هزار و ۳۰۶ واحد است. روغن جگر ماهی نیز منبع قدرتمند دیگر رتیونل است اما به‌طورکلی مصرف جگر به‌صورت دو هفته یک‌بار می‌تواند عامل خوبی برای حفظ سلامتی باشد.

تناسب اندام و اگرونیک

امکان نظر دهی وجود ندارد.