چادر گران‌تر می‌شود؟/ تولید‌ مانتوهای اسلامی ویژه اربعین


پنج شنبه/ چادر گران‌تر می‌شود

سیدمهدی جوادی، رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و مدیر مجموعه پوشاک اسلامی «حیاء» در گفت‌وگو با استدیو؛ در خصوص آخرین وضعیت و قیمت پارچه چادری در کشور، گفت: قیمت پارچه چادری همچنان بالاست و بالاتر هم خواهدرفت.

وی در خصوص دلیل این مسئله، گفت: واردات پارچه چادر مشکی با مشکل مواجه است و وقتی هم که این کالا را وارد کشور می‌کنیم به واسطه سیاست‌های دولت هزینه بسیار زیادی باید در قبال ورود آن پرداخت کنیم، از سوی دیگر ورود کالا به کشور زمان‌بر بوده، ریسک واردات بالاست پس طبیعی است که قیمت محصول در کشور افزایش پیدا ‌کند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب اضافه کرد: اگر همین اکنون به صورت قانونی درخواست واردات پارچه چادری را ارائه کنم، معلوم نیست که آیا این کالا به دست من خواهد رسید یا خیر و مدت زمانی هم که کالا به دست من می‌رسد مشخص نیست.

وی با ابراز تأسف از اینکه توان تولید داخلی پارچه چادری و ملزومات حجاب مورد نیاز را در داخل کشور نداریم، گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت 10 درصد از نیاز بازار را می‌توانیم در کشور تأمین کنیم که این 10 درصد هم در حال حاضر محقق نیست و فقط پنج تا شش درصد نیاز بازار را در داخل تأمین می‌کنیم.

جوادی نتیجه‌گرفت: حال که کالا وارد نمی‌شود، تعزیرات کالای موجود در بازار را نیز به عنوان کالای قاچاق توقیف کرده است و بخش زیادی از پارچه مشکی‌‌های بازار به اسم کالای قاچاق جمع‌آوری شده‌اند، تولید داخلی هم به اندازه نیاز نیست بنابراین باید منتظر افزایش بسیار زیاد قیمت کالاهای حجاب باشیم.

وی در واکنش به این مسئله که گفته می‌شود، چادر مشکی به دلیل قاچاق و قیمت‌گذاری و دخالت بنکداران با قیمت سرسام‌آور توزیع می‌شود، گفت: اصلاً چنین چیزی نیست. مشکل تولید کنندگان محصولات حجاب این است که کالای قاچاق ارزان‌تر از کالای داخلی در اختیار آنها قرار دارد.

تولید‌ مانتوهای اسلامی ویژه اربعین

وی با اعلام این مطلب که علی‌رغم قیمت بالای پارچه چادری، تولیدکنندگان همچنان فعال هستند، گفت: به خصوص در تولید مانتوهای اسلامی که مختص اربعین دوخته می‌شود تولیدات خوبی صورت گرفته و مزون‌های مختلف و تولیدکنندگان بزرگ محصولات حجاب نیز محصولات ویژه اربعین را در حجم بالا تولید کرده‌اند.

وی مشکلی که در حوزه محصولات حجاب وجود دارد را عدم دسترسی به رسانه عنوان کرد و گفت: عدم دسترسی به رسانه موجب شده محصولات نو و جدید حجاب در سکوت خبری و اطلاع‌رسانی تولید و عرضه شود.

جوادی دلیل عدم توجه رسانه‌ها به محصولات جدید حوزه حجاب را تجاری دانستن این محصولات عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها نگاه تجاری به محصولات حجاب دارند در حالی که این محصولات قبل از تجاری بودن فرهنگی هستند. وقتی یک لباس ایرانی ـ اسلامی مبتنی بر تمامی شاخص‌های اسلامی طراحی می‌شود قطعاً تمام کارکردهای فرهنگی را حتی گسترد‌ه‌تر از سایر محصولات فرهنگی دارد اما رسانه‌‌ها در قبال آن سکوت می‌کنند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب اضافه کرد: بیشتر توجه خبرنگاران حوزه مد و لباس به مد است نه حوزه حجاب و آنها ترجیح می‌دهند وقایع حوزه مد را پوشش دهند. اما به محصولات حجاب اسلامی نه به چشم کالای فرهنگی نگاه می‌شود، نه کالای مد و نه کالای صنعتی!

 

انتهای پیام

نظر دهید !!!

نظر شما برای “چادر گران‌تر می‌شود؟/ تولید‌ مانتوهای اسلامی ویژه اربعین”

دیدگاه ها بسته شده اند.

قالب وردپرس